Hemlängtan.

Igår var det som sagt internationella våffeldagen eller något dylikt och därför har jag lovat mannen att bjuda honom på våfflor. Så när jag och Vickan vaknade såg vi att det var underbart vårväder ute så vi klädde på oss och gick ut i solen. Jag skulle säga upp lägenheten men givetvis hade de lunchstängt så vi gick förbi och handlade de som vi behövde för att göra mat. Återvände hem och lagade en mycket uppskattad räkpaj.
Efter vi ätit så gick vi återigen till graflunds och den här gången så sa jag upp lägenheten, nu hoppas jag bara att det finns någon som vill flytta in i den 1 maj, blir dyrt att stå och betala 2 hyror isf och om jag måste göra det så måste nog min resa upp till norrland  vänta till efter sommaren.
Hade sökt efter ett våffeljärn tidigare på HC men hittade inget så jag och Vickster tog oss en promenad in till stan, köpte mig ett våffeljärn på Åhlens av märket OBH nordica, detta fungerade väldigt bra och våfflorna blev sjukt goda!
Vickan jobbade igår så jag och mannen käkade våfflor och kollade film, mös på lite allmänt och tog det lugnt, idag har hon också jobbat så vi har hunnit beta av några filmer.
Just nu är jag ensam, vickan kommer vid 21-tiden och då tänkte jag att jag skulle ha gjort något gott som vi kunde äta.
Annars har jag sjukt mycket hemlängtan idag, antar att det var för att jag pratade med syrran igår och insåg att jag kanske inte kan åka upp förrän efter sommaren. Ännu värre blev de då jag hörde att Lina sagt att jag kommer hem då snön försvinner, som jag gjorde förra sommaren. Jag saknar min familj, hade jag inte behövt spara så satans mycket just nu så hade jag åkt hem imorgon och stannat över helgen + mån, tis. Ingen som känner att de vill finansiera en resa till norrland åt mig? :)





Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har en flygresa till sthlm från luleå som du gärna kan få köpa av mej, det är bara att ändra namn och datum, givetvis får du den billigare än vad jag pröjsat :)

2009-03-27 @ 12:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0