Farväl norrland.

Nu har jag kapat min sista koppling till norrland (förutom familjen då & vännerna). Idag gick jag ur kommunal norrbotten och blev östgöting(?) på riktigt. Jag är nu mer medlem i kommunal östergötland! Känns bra, norrland är passé och det känns som att det är på tiden att jag börjar vänja mig vid tanken att jag jobbar, lever och har mitt liv här! Kan nog vara på tiden att jag inser det nu eftersom jag bott här i över ett år? :P
Idag har jag haft en skön morgon, steg upp vid halv 8 och åt frukost. Satte på kaffebryggaren och såg hur solen lös ute. Det påminde mig om då jag nyligt hade flyttat hit. Saknar morgnarna med Emelie då vi satt och lyssnade på pite visklubb, ifrågasatte varför i helvetet vi flyttade från underbara norrland samtidigt som vi dricker kaffe och drar slutsatsen om att norrland faktiskt inte är så bra som vi tidigare under morgonen fått för oss. Det var skönt att ha en av sina bästa vänner i lägenheten under, dock så har tiderna förändrats och det är bara att acceptera och leva vidare!
Idag är Vickan och jobbar så jag får lite tid för mig själv, tid som jag behöver då jag är en person som behöver otroligt mycket egentid för att fungera som en normal människa. Nu ska jag lägga mig under täcket och vila en stund, sen blir det att städa undan och sätta mig med studierna. Fick en inbjudan om att åka till universitet och plugga med världens bästa Vern, men kom fram till att jag inte skulle få något gjort då!
I helgen jobbar jag, 13-20 på lördag och 7-16 på söndag, så roligt :)



Älskade Piteå <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0