I'm so tired of being here..

Haft en grymt jobbig natt, somnade inte förrän vid 6-tiden eftersom jag legat ångestfylld som aldrig förr. Ingen aning vart ångesten kommer från men antagligen har den att göra med att Emelie flyttar idag och jag blir ensam kvar i Hageby, dock så kommer ju Vickan om en vecka och det ska jag väl kunna stå ut.
Tankarna började också snurra om varför jag bor här? Visst jag trivs som fan i staden och jag har några vänner som jag skulle sakna som fan om jag flyttade upp. Men där uppe har jag ändå familjen, det är just också därför jag vissa stunder tycker att det är så fruktansvärt jobbigt att vara här. I natt kände jag bara för att ringa efter mamma, packa ihop lägenheten och flytta upp. Idag är känslan inte alls riktigt så dramatisk :P
Har börjat längta hem mer nu också efter att jag fick veta att syrran var gravid, jag har redan fyra syskonbarn som är världsbäst men dom känner jag redan (även om jag är rädd att de glömmer bort mig då jag bor här). Om jag bor här så kommer jag aldrig få chansen att lära känna mitt femte syskonbarn och det känns inte alls nå roligt.
Nåväl, där i tristessen och ångesten började jag återigen att söka efter lägenheter, hittade en fyra här i skithageby för en jävligt billig peng. Frågan är då om det är värt att bo kvar här? Kanske är bättre om jag bor ihop med någon? För då Rebecca bodde här med mig så trivdes jag utmärkt i hageby även om min lägenhet var lite för liten för våra båda viljor. En trea hittade jag också på st persgatan, där hade det inte varit fel att bo men det är säkert så jävla många som sökt på den så jag lär ju inte ha en chans!
Som sagt så flyttar Emelie idag, vi packade ihop lägenheten igår och idag har vi fyllt ett busslass (minibuss ;D) och tjejerna har åkt iväg med det! Får se då dom är klara med de, då kommer 2 av dom tillbaka för att ta resten som är kvar i lägenheten + hämta upp mig då såklart :)
Jag har faktiskt precis hängt upp nya gardiner, visst är jag duktig? Har dock ingen strykbräda men man tar väl vad man har. Jag hade tänkt stryka dom men min gamla plattång men mamma tyckte att jag ist skulle stryka på köksborden på en handduk, givetvis litar jag på mamma och resultatet blev underbart fint!
Mitt strykjärn är väldigt, väldigt gammalt men är också lika bra som åldern på det är hög, varför är det så att nya och moderna hushållssaker aldrig kommer upp i samma standard som de gamla gör?  
Luleå förlorade igår igen, fan dom brukar ju va bra efter jul och spela förjävligt före jul? Tiderna håller på att ändras gott folk, jag fattar ingenting av den där jävla serien! Nåväl, vi får väl se om det blir slutspel. Vafan säger jag, klart som korvspad att det blir slutspel!



En gammal goding då!





Kommentarer
Postat av: Erran

Det är inte bara du som saknar barnen...de saknar dej oxå, och hinner INTE glömma dig mellan gångerna.Kram

2009-01-18 @ 21:26:43
Postat av: Brandon Lee

Det där låter ju inget vidare,saknar du familjen så mycket är det nog bättre om du flyttar hem till Piteå igen,du vet,borta bra men hemma bäst. Är du på nå´t sätt extremt barnkär eller vad? Jag saknar inte familjen nå´t speciellt,men det kan ju vara pga att den lever så spretigt lite här och där. Apropå Luleå,de har kanske vänd på det hela,dåligt ide kan tyckas. Gillade du SA San Sebastian? Ha det Malin.XOXO.

2009-01-19 @ 21:13:27
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Berecca

Häj! visste du ungefär vad det kostade i bensinpengar från piteå till norpan? puss

2009-01-19 @ 23:21:06
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Berecca

jo jag vet ju att det är torsdagar som gäller, men det har vart en jobbig dag! insåg att jag har ingen aning om hur vi ska ta oss dit eller hur vi ska få våra saker dit + att vi har ingen säng!!! och så har jag några som jag vill säga hejdå till men typ ingen tid att göra det på, för jag måste både plugga och packa!! ojoj Praying for a miracle!! :P

2009-01-19 @ 23:45:03
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Berecca

ja jag ska försöka övertala pappa att köra helgen den 30'e om jag nu kan få nyckeln nån dag tidigare, men det tror jag inte ska vara nått problem, rökande just ut att allt mej släp och bensin kommer kosta ca 4000, å de är ju ändå inte värst eftersom att vi får bo en månad gratis så behöver vi ju inga pengar till hyran så då kanske vi kan köpa en säng å sånt på ikea om jag nu kyckas övertala pappa :P tror dock att det kan bli svårt :(

2009-01-19 @ 23:59:34
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Berecca

Jo det tror jag åxå att han kommer att vara, problemet är ju bara att jag har inte kvar så många kompisar i pite, inte som har bil å körkort iaf :(

2009-01-20 @ 00:18:28
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Berecca

ja jag gissar att du hade det xD men vi får ju se vad pappa säger, man kan ju alltid hoppas :P ne nu ska jag ge mig för ikväll, men jag kan ju ringa dej när jag vet lite mer å så =) natti!

2009-01-20 @ 00:36:40
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Inget är bättre än Slipknot, men har snart recenserat 100 olika band, så du kan nog hitta något mer :)

2009-01-20 @ 08:36:26
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Kanske mår du bättre om du åker förbi och hälsar på dem någon gång? Jag skulle inte klara mig länge utan min familj, så jag må säga att du är stark som är så pass självständig.

2009-01-21 @ 20:55:25
URL: http://rebban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0