Jag vet inte hur jag ska börja

eller vart heller för den delen. Antar att jag börjar här där vårat äventyr höll på att ta slut lika snabbt som det började igår. Jag glömde biljetterna! Tur att Emelie har koll och frågade efter dom just innan vi skulle gå in i hissen :P Hur arg tror du Emelie hade varit på mig om vi kom fram till Huskvarna så insåg jag först då att jag hade glömt biljetterna? Haha jag vill inte ens tänka på det! Tog iaf tåget till Tranås där vi skulle byta, tror ni vi hittade tåget? Nej. Tror ni vi hade lång tid på oss? Nej. Satan vi sprang runt där som små Månsar och var förvirrade. Ungefär 1 minut innan tåget skulle gå så hjälpte iaf en tant oss, så ett stort tack till tanten, du räddade vår spelning!
 Väl framme i Huskvarna gick vi och tryckte lite mat, egentligen var det nog öl och inte mat vi var ute efter men i Sveriges näst sämsta stad så gick inte det att få tag i. Bittra och kalla gick vi in på en kiosk och köpte en kaffe ist innan vi gick och ställde oss i Sonata-kön, som förövrigt var vid en helt annan ingång än den vi trodde var den rätta ;D
In kom vi iaf och direkt bar det av till puben för att dricka våra efterlängtade öl. Tjejer lyste med sin frånvaro vilket var rätt väntat och vi fick mycket uppmärksamhet av det manliga släktet. Trevligt var det iaf och där stod vi till ungefär 21:45, 22 började Sonata spela. Vart stod vi då? Längst fram givetvis, eller vi hade några mongisar framför oss men det gjorde inget, vi rockade som idioter och skrek oss hesa!
Underbart var det, Sonata är så jävla bra att det finns inte. Tony, vilket stämma han har, jag förstår mig inte på det. Sjukt jävla bra iaf, jag var grymt lycklig då jag stod där. Hade jag fått se Sonata varje dag så hade jag inte haft några bekymmer här i livet. Tamefan ja älskar't!!! Dom körde en bra blandning på låtar, även om jag hde föredragit vissa andra och lite mindre från Unia, att dom skulle spela mycket från Unia var dock relativt väntat :) De körde ändå av sköna låtar som t.ex. Paid in full, Replica, Caleb, Gravenimage, Last drop falls, 8th commandment och givetvis Don't say a word! Spelningen var med andra ord helt jävla fantastisk!!!

Efter då.. Jo, vi skulle på krogen. Fanns det någon krog i Huskvarna? Nej det gjorde det så fan inte så vi åkte till Sverige absolut sämsta stad, Jönköping! Där hamnade vi på Harrys där det var en salig blandning mellan 14 åringa flickor och gråhåriga män som dansade till Brotney Spears hits. Jag och Emelie köpte varsin öl och gömde oss längst in i ett hörn och kände oss väldigt missplacerade! När skit-Harrys stängde vid 2 på natten tänkte vi oss ta någonstans där man kunde köpa något att äta med tanke på att vårat tåg inte gick förrän halv 8 på morgonen så behövde vi göra något för att fördriva tiden och för att få värme. Fanns de? Gyllende måsen stängde kl 3 men de hittade vi inte, däremot hittade vi värsta turrestället där vi fick lite värme till kl 3 ungefär. Efter detta vandrade vi runt i Jönköping, det var kallt. JÄVLIGT KALLT! Jag trodde helt ärligt att vi skulle dö. Aldrig varit så genomfrusen i hela mitt liv, vi frågade fan ALLA om de fanns någonstans man kunde gå in och värma sig, typ shell, statoil osv. Alla nekade och erkände att de bodde i en jävla skitstad efter hot från mig och Emelie, jag tror helt allvarligt att ingen vågade säga emot oss ;D Efter att vi gått runt och frusit sönder i typ 2 timmar så kommer Mr Påtänd, han tycker att han ska joina oss vilket han också gör i flera timmar.. Jag ville slå han på käften men jag var så jävla kall att jag orkade inte ens prata för jag ville spara energin för att få värme ist ;D Vi dumpade iaf av han på 2 killar från linköping senare, vi kutade i från honom och hoppade in i en taxi, som berättade för oss att de fanns shell. Dit åkte vi och drack kaffe för att få upp värmen och där stannade vi till tågstationen öppnade. 7:35 satte vi oss på tåget och lämnade skitstaden bakom oss, jag kommer ALDRIG återvända dit. Vid 10 var jag hemma och fick lägga mig, jag kan inte beskriva den lycka jag kände då jag la mig i sängen och drog täcket över huvudet.

Även om huskvarna och jönköping är bland det värsta jag varit med om så var det ändå så jävla värt. Sonata Arctica är värt allt och nästa gång kommer jag bokabiljetter i sthlm ist för huskvarna. Emelie, nöjd? ;D

Jag gör fan en Stefan Holm! -Aj, min rygg!!

Tack för igår gumman, du är ganska gullig ;D



Bild från min skitmobil, Emelie har alla bilder på sin kamera så jag lägger upp mer sen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0