Mitt arbete är skrämmande..

I natt jobbade jag med en tjej som jag jobbar med relativt många nätter. Det är ett stort hus vi jobbar på, två avdelningar har vi hand om. På ena sidan är de tre våningar där det bor 27 personer, andra sidan är de 4 loftgångar där det sammanlagt bor 24 st, den som kan räkna inser då att jag + en till har hand om 51 personer. Alldeles för lite, men nu var det inte det jag skulle tala om. Den ena sidan, där de är tre våningar har stått där otroligt länge, vet inte hur många år men de är absolut fler år än jag funnits i alla fall. Den andra sidan med loftgångarna är nybyggd och där är det oftast lugnt nattetid. Jag och hon jag arbetade med satt idag och pratade spöken, jag berättade om att när jag är högst upp på tredje våningen så hör jag ofta konstiga ljud, fotsteg bakom mig, visslingar osv. Luften står alltid still där och det är mest kvavt i hela världen, alltså grymt varmt ändå på något sätt så känner man ibland hur kalla vindar blåser förbi en då man går där, jag vet inte var de kommer ifrån och jag tror inte att någon kan förklara det heller. Samtidigt känner jag en sjukt olustig känsla när jag är där längst upp, jag blir stressad, känner mig iaktagen och faktiskt ibland relativt rädd. Idag har dessutom en dörr öppnats flera gånger, jag har inte sett de. Men jag varje gång jag gick förbi dörren så stängde jag den ordentligt och kände på den så den inte skulle åka upp. Nästa gång jag passerade dörren så stod den vidöppen. Jag berättade allt det här för tjejen jag jobbade med, det äckliga var då att hon känner precis likadant då hon går längst upp på den våningen. Jag brukar inte tro på sånt, men det är så sjukt många människor som dött på de stället, jag vet inte ens hur många som dött bara då jag jobbat. Så det vore ju egentligen konstigt om det inte fanns spöken där.
Jag vill verkligen inte dit igen, ska dit i natt men förhoppningsvis så behöver jag inte gå på den våningen så många gånger, det äckliga är också att jag och den tjejen känner precis samma i exakt samma "del" av våningen, som tur är så kan man faktiskt gå runt och ta en annan väg så man slipper just den delen. Nåväl, nu blir det ljudbok och sen sängen :)
Ha de guld!





Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

Jag har nyligen sett skräckfilmen "Barnhemmet" El Orfanato (orginalnamnet). Den var bra inget blod eller jagad av monster utan ren skräck precis som man vill ha det.



Har du nyligen sett en film du kan rekomendera mig dvs din favoritfilm. Jag är filmälskare och behöver fler tips på bra filmer.


2008-07-27 @ 07:35:19
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Rebecka

Malin, jag blir fan rädd när du säger sånna där saker om mitt jobb haha. Har aldrig sett eller hört något där på öjagården och om jag väl skulle göra det , alltså bara nå litet så skulle jag nog skita ner mig och inte våga tillbaks dit någonsin. Jag är förvånad att du vågar dig tillbaka dit varje kväll. Gumman måste lägga till att jag faktiskt saknar dig oxå. måste ses snart ;) puss love you

2008-07-27 @ 18:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0