Glasspriser!

Idag fick jag tips av en herre vid namn David om att jag kunde blogga om politik, religion och glasspriser. Eftersom jag har noll koll på de två förstnämnda så får detta inlägg alltså handla om glasspriser. Jag köper inte mycket glass då jag kanske inte äter glass, ja knappt iaf! Däremot köpte jag då en sån Ben & Jerrys för någon dag sedan som fortfarande står i stort sett orörd i frysen. Har ingen koll på vad den kostade som vanligt då jag handlar något, jag drar bara visa-kortet och låtsas vara mijlonär! Meeen jag har hört att den kostar runt 50 lappen, 50 spänn för en halvliter känns något överdrivet för glass? Det är ju för fan i samma prisklass som hembränt här i norrland!
Jag läste också på om detta, vad som gjorde att glasspriserna tydligen skjutit i höjden, tydligen handlar de om efterfrågan på grädde? Men hur förklarar de isglassarna då? Jag vet då inte, och det är inget som jag heller tänkte sätta mig in i. Vad jag vet är att om jag köper glass, pinnglass då så står en Piggelin högst på listen, sist jag köpte en sån kostade den nog 5 spänn, kanske 6. Vad ligger den på idag? Någon som vet?
Nu ringde min kära vän hempa och berättade att hon just svängt in på e4:an och körde söderut mot Öjebyn! Däremot la hon snabbt på då hon insåg att jag blev något besviken då hon inte ringde då hon var i Norrfjärden, det är rutin att hon ringer då och skriker "I PAAAAASÄÄÄÄR!" (Jag passerar) och då vet jag alltså att hon är i närheten, ja snart iaf. Så nu la hon på och lovade att ringa då hon passerade norrfjärden. Nu blir det iaf Nolia och älsklings Brolle!
På återseende!

 

Lite missvisande då de är Elin i musikvideo, jag hade helt enkelt inte tid den där dagen och då fick hon göra ett inhopp!





Kommentarer
Postat av: Mikkis

Ben & Jerrys är bäst!!! Tryckte i mej en hel bytta Phish Food igår, mmmmmmmmmmmmmm choklad...........

2008-08-03 @ 15:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0