Det kan vi göra själva!

Skottlossning på vischan! I know, jag är sen ;D Har tänkt skriva om det sen igår då jag hörde de på radion när vi åkte till skellefteå men jag har helt enkelt inte orkat. Denna händelse skapade en liten debatt på jobbet imorse när vi satt och drack kaffe. Det var alltså en 63 årig man i Jävre (söder om Piteå) som under gårdagen sköt en person på sin gård. Personen hade tänkt göra stjäla saker från gården och 63 åringen tog upp hagelbössan och skjöt honom, det är inte första gången personer varit till hans gård och stulit massa saker. Det är också många av hans grannar som blivit bestulna av saker under natten, så många tror att det varit planerat att som skulle stjäla och att tjuvarna bara väntade på rätt tillfälle, det tillfälle som gavs då det blev strömavbrott och tjuvarna kunde gömma sig i mörkret. Nu är han iaf anhållen för mordförsök. 63 åringen sköt honom "bara" i benet, det tycker jag är rätt. Man måste ju ändå få försvara sig på något sätt? Jag har sagt det förr och jag är fortfarande så jävla sjukt arg på Sveriges myndigheter och poliser, lagar och allt helvete. T.ex. om en person går in på din gård, för att kanske stjäla bilen, och det är isigt på gården och personen i fråga ramlar och bryter benet. Då är det ditt fel för att du inte sandat?! Samma om du har en vakthund och han biter en inbrottstjuv så är det också ditt fel, hur jävla sjukt är inte det? Förbannat, 63 åringen är en hjälte som vågade försvara sina saker och sin egendom, cpbarnet som blev skjuten hade ingen rätt att vara där. Enda felet 63 åringen gjorde var väl att han siktade lite väl lågt.
Aldrig förr har väl Euskefeurats låt kvadn passat bättre in, "Det kan vi göra själva"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0