En palt gör ingen norrlänning,

men vi är norrlänningar och vi kokar palt! Har inte alls hänt mycket sen senast jag skrev, vi kokar palt men det är också allt. Iofs så är det i en bedrift för sig då det är svårare än vad det kan verka. Den står på spisen nu iaf och om ungefär 45 min är det dags att äta! Lägger upp bilder från vårat paltkok, är generös med bilder idag känner jag! Emelie fick ett födelsedagskort idag på posten, det var två grisar på framsidan.. stod med bläck "mina flickor?".. Emelies mamma menar alltså med detta att vi är grisar?! Tack Maria, vänta du bara!!

  
  
  

  
  

Som sagt, gulliga tjejer som kokar palt! Vad säger ni om rivjärnet? ;D Ur högtalarna spelas Euskefeurat & Piteå Visklubb, känns som att vi längtar hem idag :)





Kommentarer
Postat av: mama

Hörru paltnisse, meila din adress e du go, har råkat radera den :)

2008-10-08 @ 14:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0